måndag 17 september 2012

Det här med att tvätta fönster...

är kanske något av mina värsta sysslor.
Absolut en sådan syssla som jag skulle kunna, och mest troligt kommer leja bort i framtiden.
Speciellt när man som vi har fönster som ska öppnas. Det blir ju fyra rutor per ruta!!
Många rutor i ett stort hus.

Dum som jag var tvättade jag fönstrena redan i våras.
Dom var så otroligt skitiga av allt renoveringsdamm. Plus att dom inte tvättats på ett väldigt bra tag innan dess.
Dock inser jag nu efter sommaren att jag lika gärna kunde ha skippat att tvätta dom.
Alla fönster har fått skitiga vattenränder från fasadtvätt som runnit efter hela husväggarna.
SUCK!

Så i min fluffariver tar jag även itu med att tvätta fönstren...igen.
Dock slipper jag mellan fönstrena denna gång som tur är.

Det jag älskar med att tvätta fönster, iaf riktigt skitiga fönster, är hur otroligt mycket vackrare utsikten blir. 
Allt blir så klart och vackert med mera färger utanför.

Just den känslan gör att det nästan är värt hela besväret.
Man behöver ju inte ta alla fönster på en gång.
Tar man nåt varje dag blir det ju inte sådär superjobbigt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar