torsdag 20 september 2012

Höstplantering på bron

Varmt var det inte att stå ute o plantera lite växter. 
Men brasorna värmer gott nu när jag är inne igen.

Har bytt ut dom stackars försummade vad-det-nu-var jag hade 
i min uteplantering på bron för lite höstigare som tål kylan bättre.
För nu börjar det bli kallt om nätterna.


Prydnadspumpor ger snabbt lite färg
 Äggen i lera har min bortgångne svärmor gjort.
Pingvinerna i lera har min väldigt pysslige make gjort.


Den blå plåtlådan jag planterat i är köpt på ett loppis ute på vischan.
Planterar alltid i den sommar som vinter.

Även trollsländan av knappar har maken pysslat ihop
Vi hade dom som dekoration på vårt bröllop. Och just denna blå hade jag i min bukett
Ett trevligt minne jag ser varje dag


Tycker om att ha vackra saker framme.
Som den gamla symaskinen. 
Symaskinsunderredet används i trädgårn till ett planteringsbord.
Har en lite modernare symaskin som jag använder så denna får stå på bron och rosta =)
Rost är ju vackert det med.



Denna låda (och en större) byggde maken och jag två somrar sen 
för att ha på dåvarande lägenhetsbalkong som bänkar.
Hjulet hade nån slängt.
Den rostiga saken har jag hittat hos farmor. Ställer ett gravljus i på vintern.


Lyktorna är alla fyndade på loppis eller dylikt. Några har jag lånat av mor.
Vi tänder dem mest när vi har gäster.

Tyvärr är framsidan just den vägg av huset som vi inte hann med att måla i höst.
Alldeles för dåligt väder. Rätt färg blir det först nästa år.
Då bruten vit, med mörkgröna foder, samt typ senapsgula fönster/dörr.


Tänkte testa torsdagsteman och söndagsbilden som  Fabriken kör med.
Kanske man får bli medlem :)
En samlingssida där man kan hitta mängder av inspirerande bloggar.
Veckans torsdagstema var höstplantering.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar