måndag 8 oktober 2012

Gult är...fint

Fort var det gjort.
Taket målas idag klart och easy cover har satts upp över fondväggarna.
Grundarbetet är redan klart i gäst/barnrummet.

Snart det roligaste jag vet i renoveringsväg.
Tapetsera.
Man ser förändring för varje våd man sätter upp.
Och det är så fantastisk skillnad när det är klart.

Men först måste vi bestämma tapeter...
Inte det lättaste i den djungel som finns.
Jag har fastnat vid att det ska va nån sorts gul tapet.
Det är ett rum som ligger i norr med ett enda inte så stort fönster.
Så det vore trevligt om det kändes soligt o glatt även utan solljuset.

Men jag kan berätta att gul inte är det lättaste i tapetväg!
Antingen är det fel gul
för vuxet
för barnsligt
för modernt
för glansigt
 
 
(Duro lövsal) För modern och orange   
(Sandberg Mikaela ) Denna gillar jag. Dock lite för orange i färgen egentligen.
 
 
 (Sandberg Rut ) Lite för tråkig egentligen   
(Sandberg Celine) Lite för barnslig och flickig
 
 
 (Midbec miss print) denna ska komma med gul bakgrund. Men känns lite för retro
(Midbec miss print) också för retro
 
 
(Ferm Living Dotty) Denna gillar jag till barnrummet. Dock inte Joel så mycket
(Midbec miss print) Alldeles för modern

 
(Sandberg Edvin) Denna såg jag på telefenen. Älskade den ville ha den.
Men i verkligheten och på datorn så var färgen annars. Inte lika brandgul utan mer skarp gul.
Men kanske man vänjer sig vid den?
 
 
(Lim & Handtryck Gudmundstjärn, handtrycktatapeter.se) Tryckt efter gammalt mönster.
Denna gillar jag verkligen! Skulle passa både till rummet och till huset.
 
 
(Lim & Handtryck Erken, handtrycktatapeter.se) Min absoluta favorit!
Hittade den på Glommersträsk byggnadsvårds sida.
Söt nog att va i ett barnrum. Men neutral nog att funka som gästrum.
Samt att den passar till husets ålder
 
 
(Borås lilleby) Eller så kör vi på denna helt enkelt.
Tillsammans med en prickig tapet eller tapeten som är med bara körsbär i samma serie.
Blir som att vara i skogen!
Det är ju i barnrummet man kan go-wild-and-crazy
 
 
tapettitalo finns för övrigt en hel massa fantastiska gamla och retrotapeter i sprakande färger!
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar