tisdag 23 oktober 2012

Mönster till baby

Jag ska inte bli mamma (ännu)
Men jag ska bli moster!

Självklart medföljs detta av det härliga med att få pyssla ihop nåt sött.
Framför allt sticka och virka.
Det var längesen jag stickade. Men nu när jag börjat kommer jag ihåg hur roligt det är.


Tur är ju det att baby och barn går fort att sticka till.
Har stickat en första babykofta. Nu väntar den bara på att sys ihop.
Kanske ikväll på pysselkvällen...

Har beställt en hög med böcker från bokus och lånat flertalet från biblioteket för inspiration.
Att bläddra i böcker är som en fröjd i livet :)

Har ni något gulligt litet mönster eller tips till baby?
Nån toffla eller vante kanske?
Dela gärna med er...

2 kommentarer :

  1. jag har:)//hannah e

    SvaraRadera
  2. Så roligt!!! Jag önskar att jag vore duktigare på att sticka och virka men jag tror inte att jag har tålamodet till det...

    Ha en fin dag!
    /Jenny

    SvaraRadera