tisdag 9 oktober 2012

Tisdag: pysselkväll

Är nu medlem i Fabriken.
En härlig sida där det finns mängder av härliga bloggar att inspireras av.
Även jag numera :)
 
 
Tisdag är lika med pysselkväll i vårt hushåll för tillfället.
För att inte konstant renovera och ha tid att göra sånt som man själv vill (även om renovering också är skoj i viss mängd) har jag bestämt att en kväll i veckan viga åt pyssel.
Hittills är det tisdagar som funkar bäst.
 
I våras var vi ett gäng som träffades och pysslade.
En gång varannan vecka.
En pysseljunta istället för stickjunta :)
 
Nu kör vi på tisdagar. Oftast är vi hos oss.
Jag försöker pyssla varje tisdagkväll och sen är dom som vill och kan välkomna att göra mig sällskap.
Ikväll blir vi några stycken.
Kanske ska slänga ihop en kladdkaka när jag kommer hem?
 
Funderar vad jag ska pyssla med ikväll.
Kanske piffa till några fler fula anteckningsböcker jag har?
Eller börja med nåt av mina knapprojekt.
 
 
Hade tre små anteckningsblock köpta för en billig peng. Inte särskilt roliga.
(en rosa, en neongrön och den blå)
Tänk så mycket roligare dom blir med lite fantasi.
 
Längst ner till vänster scrappades ihop på hantverksfestivalen
Förra pysselkvällen pysslade jag med den till höger, silvertejp.
Försöka göra klart den först kanske. Har kvar att måla den.
Längst upp ska också piffas till.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar