tisdag 13 november 2012

Produktivitet

Igår hade jag en icke produktiv dag. Gjorde mest ingenting.
Tisdagen fick bli desto mer.


Solen sken så jag passade på att ta mig en långpromenad. Kylig luft men klart och friskt.
När jag promenerar lyssnar jag inte på nåt.
Istället ber jag, funderar, grubblar, blir tacksam.
Tacksam att få komma hem till ett vackert stort hus, halvmålat.


Bakade en variant på typ hallongrottor.


Pepparkaksbiscotti också. Doftar mycket jul hos oss numera.

Medan kakorna var i ugnen pysslade jag lite med min dymo.
Fantastisk apparat. 
Jag vill ha ordning och reda. Märka saker.
Med en dymo blir det ju till och med snyggt!


Kryddhyllan blev betydligt snyggare.

Vi har använt tavellister som vi sågat till rätt längd.
Där burkarna inte rymdes vände vi den bara upp o ner och fick den släta sidan upp.
Helt perfekta hyllor!
Burkarna har fyndats på loppis vid olika tillfällen.


och nu vet jag vad som finns så jag inte tar habanero istället för paprikapulver!
På hyllan längst ner samsas alla möjliga chili och tabasco.
Maken gillar starkt, helst väldigt starkt.

Nu är det dags för middag och sen iväg på hockey!
Första matchen på plats för den här säsongen.
Vi möter ju Luleå ikväll. Lite extra skoj o se på.

1 kommentar :

  1. Hej...Trevlig blogg du har!!! Dina kuddar är riktigt snygga. Ha en härlig dag. /Anna

    SvaraRadera