torsdag 15 november 2012

Torsdagstema: kuddar och mattor

En ny torsdag, ett nytt tema.
Kuddar och mattor denna gång.
Kuddar kan man verkligen inte ha för många av enligt mig.
Min man tycker inte lika.


Soffan har vi själva byggt av en säng.
Ryms många kuddar i den.


Alla sydda av mig.
Sofftyget, annat tyg plus loppad spets.


Den rutiga köpt utomlands, typ Island kanske.
Dom två i korsstygn är gjorda av beduiner och köpta i Egypten.
Två av mina favoriter.
Och den broderade med blommor loppisfynd.


Två till favoriter, loppisfynd.
Dom vita från indiska med minst tio år på nacken.



Julen på ingång.
Julkuddarna på väg fram.
En del behöver sys klart bara.
Dom röd-vit-svarta är från Rumänien.
Resten fyndade på loppis eller second hand.


Köpte flera på julrean förra året så ska bli kul att äntligen använda dem!
Vit med broderat i rött, Åhléns.
Grön med vitt broderi och röd med hjärta från Olssons tyger.
Röd med blomkrans var en gåva många år sedan.
Och den mest färgglada är ett lyckat second hand fynd.


Förutom en kohud, köpt på second hand, har vi än så länge bara trasmattor i vårt hem.
Älskar trasmattor!
Finns i alla färgskalor och skapar hemtrevnad på en gång.
Vi har dom överallt. Nu i helgen byter jag till våra juligare färger.

För fler härliga kuddar och mattor kika in på fabriken.

---------------------------------------------------------------------------
The theme this thursday is pillows and rugs.
I love both!

Mest of mine found abroad or in thriftstores or garage sales.
Christmas is camping so My christmas pillows are tankning their place this weekend.

For more pillows and rugs se fabriken.





2 kommentarer :

  1. Vilka kuddar! Så snygga och härliga. Broderier och annat spännande. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara, helt objektivt, säga att man inte kan ha för många kuddar!

    SvaraRadera