torsdag 8 november 2012

Torsdagstema sovrum

Torsdagens tema i Fabriken är sovrum.
 Här kommer några glimtar från vårt (inte helt färdiga) sovrum.
 
 
Vi har tapetserat en fondvägg bakom sängen. Som en superstor sänggavel.
Tapeten är fyndad på loppis för 20kr rullen.
 
 
Fler kuddar väntar på att sys klart. Men två av mina favoriter pryder överkastet.
 
 
På min sida av sängen står det alltid en hög trave med böcker.
Vi tycker om att läsa innan vi somnar för natten.
En bibliotekaries last: alla dessa böcker man ser och måste ta hem och ta hand om.
 
 
Solen gav härliga skuggor och vackert ljus imorse.
Tavlan är ett av mina favoritmotiv.
Lite av ett samlarobjekt av tavlor med just det motivet.
 
 
Framför tavlan ligger sommarens snorkelfynd i väntan på en bättre plats.
Vackra trådrullar och vävgarner i en betongskål.
Loppisfyndad blå byrå. Väntar på att få nya handtag och nyckelhålsplattor.
 
 
En gammal dörr hänger som sänggavel.
Och pottskåp använder vi som sängbord.
Överkastet är en bröllopspresent (köpt på Indiska med pengar vi fick då vi gifte oss) 
 
Några glimtar från vårt sovrum. Mycket i väntan på att bli klart.
Men det är fint, enkelt och mysigt. Precis som ett sovrum ska vara.
 
Titta in på Fabriken för mer sovrum och inspiration

6 kommentarer :

  1. Vad fint med en gammal dörr som sänggavel, för visst är det en dörr?

    SvaraRadera
  2. Snyggt. Vilka fina golv man kan skymta
    Hoppas du har en bra kväll

    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det är i ert sovrum!

    Tack för kommentaren hos mig, kul att hitta hit, kommer absolut tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Härliga färger på kuddarna och fint med dörren som sänggavel:)

    SvaraRadera
  5. Oj, är de finfina kuddarna fyndade eller har du gjort dom!!! Fantastiskt vackra, jag gillar ju verkligen såna här :)
    Tack för dina fina kommentarer hos mig och då hittade jag ju hit till din fina blogg!
    Nu skall jag kika runt lite...
    Kram Monica

    SvaraRadera
  6. ÄLSKAR sovrummet!! Ljuvlig tapet (skapar habegär!) och underbar sänggavel. Överkastet är också ett must have!

    SvaraRadera