torsdag 6 december 2012

Advent

Nu är det snart andra advent. Redan.

För mig betyder advent väntan.

Att vänta på något är bra för själen.

Att få längta. Se fram emot. Glädjas över vad som komma skall.

Advent är väntan på julen.

Varje söndag få tända ett ljus och se hur det närmar sig.

Väntan på julafton.

För mig blir det en väntan på att fira Jesu födelse.

Ett tillfälle att få tänka extra mycket på vad Gud gjort för mänskligheten.

Gjort för mig.

Adventskalender är speciellt tycker jag.

Få se hur dagarna blir färre och färre. Blir extra tydligt.


Chokladkalender är gott men det blir så mycket sött nu för tiden.

Tenarkoman som jag är passade denna perfekt!

Super roligt att få smaka på nya sorter.

Njuta av en kopp te varje morgon med ljus och min fina mugg.


Glad advent och väntan på er alla!


För mer inspiriaton av advent gå in på fabriken o kika.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Second advent is almost here. For me advent menas waiting,

Waiting for something is good for the soul.

Too wait. Look forward to. Be happy for what shall come.

Advent is waiting for Christmas.

Lighting a candle each Sunday seeing how it comes closer.

For me it's waiting for the celebration of Jesus birth.

A time to think extra about what God did for mankind. For me,

Advent calendars are special. To see how the days become fewer and fewer.

Chocolate calendars are too sweet so this was perfect for a tea addict like me.

Happy advent and waiting to all of you.

 

2 kommentarer :

  1. Vilket fint inlägg (som alltid)! Fortsätt mysa, vänta och skotta snö!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Advent är den bästa tiden. Jag tycker att det är härligast att vänta och att längta.

    SvaraRadera