lördag 22 december 2012

Wien

Jag har bott där när jag var liten samt ett år under min gymnasietid. En stad fylld av minnen och glädje. Har länge velat dela den med Joel och nu blev det av. Tyvärr bor inte nästan nån av mina vänner kvar där. Men staden är densamma.


Fantastiska byggnader. Julmarknader. En stad att promenera i.

Vi satt på fik och läste. Promenerade runt. Strosade på julmarknader. Åt mat. Sov länge. En härlig vilosemester precis innan jul.


Och trots att det är jul om en dag eller två så har jag ingen stress. Lugnet sitter i.

Vi har ingen gran ännu, inte slått in paketen färdigt, julgodis att baka, sill och mat att förbereda. Men jag känner lugnet. Blir en konstig jul men dock en jul.

 

Fotade inte ett enda kort med vanlig kamera eftersom jag redan gjort det många gånger tidigare år. Men några kort med telefonen iaf.

Vi bodde supermysigt. Utvändigt inte mycket att hänga i julgranen.

Men stort rum i gammal viennese stil

Vackert frukostrum

Var sin kanna te eller kaffe på morgonen.

Apfelstrudel

Sachertorte

Vårt gamla stammisställe finns kvar

Wienerschnitzel för en person....vi delade

"Chestnuts roasting on an open fire...."

Pickwicks book café.

Skulle bo här om vi hade ett i vår stad!


Fler bilder följer...

 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar