söndag 2 december 2012

Winter wonderland

Inom loppet av 24 timmar (+ några till) har världen utanför förändrats.

Min vackra vita vintervärld har äntligen kommit.

För att stanna vågar jag nästan tro.

Vi begav oss en mil mot kusten, skelleftehamn, och möttes av ett snöväder utan dess like.

Ingen sikt. Bara snö. Inga vägmärken. Bara snö.

Hjälpte mor skotta fram bilen. Total kaos.

Översnöade bilar, fastkörda bilar, oplogade parkeringar.

Syster och svåger insnöade i Bureå.

Aldrig i mitt liv har jag sett dess like!

Så mycket på så kort tid. Minst en halv meter i skelleftehamn.

Känns som bergsbyn har ingen snö alls nu :)

Men det har vi. Till och med drivor i fönstren

Snö gör mig glad!

Snö gör en mörk värld vacker igen.


Mitt bidrag till söndagsbilden. Titta in på fabriken för fler.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

In 24 hours the world has turned white. Snow everywhere. A few kilometers from our house. Total kaos.

Cars stuck, over snowed cars, no parking lots plowed.

No road marks. Just snow. No sight. Just snow.

Never in my life have I seen anything like this. And I do live in Norrland.

But my winter wonderland is finally here.

Snow makes me happy.

Snow makes a dark world beautiful again.

 

2 kommentarer :

  1. Jag håller med, snö gör en glad i mörkaste månaden på året. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Läste precis om Bureå idag på Aftonbladet. Hoppas plogbilarna har plogat rent snart.

    SvaraRadera