måndag 28 januari 2013

Läsande av en viss art

Jag har kommit in i en period med läsning igen
Det kommer som och går i perioder det där
 
Nu vill jag mest gå och lägga mig tidigt
Krypa ner i sängen
en kopp te på sängbordet
Ta en av böckerna i högen som ligger där och lockar
Läsa sida efter sida
Vända blad...
 
Igår kväll ville jag helst av allt inte lägga ifrån mig boken
Men ibland måste man för att orka upp på morgonen
 
Morgondagens morgon är obokad
Med gott samvete kan jag läsa tills ögonen slocknar av sig självt ikväll
 
 
Kika in på min bokblogg om ni vill ha boktips.
Den uppdateras inte lika ofta som här
men när jag läst en bok skriver jag om den där
Blir som en boklogg åt mig själv
 
Det dyker även upp funderingar kring läsning
Har i dagarna kommit fram till att jag har selektivt minne när det kommer till böcker jag läst.
Kika in här kan du läsa mer om just det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar