torsdag 21 februari 2013

Jag

Färg
Jag är inte en vit människa.
Jag är en färg människa
Rakt igenom
Nästan alla färger
Gärna färg i allt

Norrland
Norrland är jag
Vill leva här. Vill dö här
Skogen, ljuset, mörkret, sommaren, vintern, landsbygden

Rutin
Min bästa morgonrutin är att stiga upp själv innan andra
En god redig frukost med mackor frukt och te (helst chai)
Huset är tyst. jag får själv läsa mysiga tidningar eller bloggar
Är också lite av en nu-är-det-äntligen-helg rutin när jag kommit hem från jobbet
Rutiner är bra. Ordning är bra. Reda är bra

Böcker
Jobbar med böcker, läser böcker, köper böcker, lånar böcker
Har bästa författare och genrer
Köper lika gärna böcker efter ett vackert omslag

Sött
Älskar sött. Frukt. Choklad. Godis. Bakverk. Fika.

Samling
Andra älskar fåglar, nallebjörnan, fjärilar
Jag har dille på trollsländor
Tänk dagsländor...snacka om att fånga dagen!
Vacker påminnelse
Ursprung
Brukar kalla mig själv
Halvsvensk, halvfinsk
Och tredje halvan amerikansk
Känner mig nog mest amerikansk
Min största önskan sen barndomen är att få bli författare och hemmafru
En sån som städar, lagar mat, bakar, fixar och donar
Tar hand om make och barnen
Vill vara sån
Den där stereotypa hemmafrun



Jag är mycket
Mycket mer än detta
Men detta är en liten del av mig
Eller stor del av mig


Vill du kika in på andras bidrag till dagens tema: this is me?
Kika in på fabriken.
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar