onsdag 10 juli 2013

Trädgården

Jag tar mig en tur i trädgården ibland
Tittar på allt det som växer
Allt ogräs som borde tas hand om
Men framförallt allt det vackra
 
Som pionerna
en av mina favoriter
vacker innan den slagit ut
Vacker efter
 
Trädgården får inte så mycket tid som jag skulle vilja i år
För mycket projekt på gång
Husmålning
Bli klar med rummen invändigt
 
Några ynka pallkragar med morötter, sallad och rödbetor
Nån squash och pumpa
Det är allt
 
Intalar mig att jag ska ha mer tid framöver
Nästa år
Då ska jag ordna trädgårdslandet
med gångar och mer pallkragar
 
Då ska rabatterna runt huset fixas till
Ställningen har inte precis varit snäll mot växterna för nära huset
 
I år får det vila lite
Hallonriset och vinbärsbuskarna har i alla fall fått lite omsorg
Det halvmeter höga ogräset borta
Gångar av flis mellan vinbären för att minska gräsklippningen
Fattas bara fliset
 
Man ska väl va nöjd med det man hinner med
Hinner i alla fall njuta av det som faktiskt tittar upp titt som tätt
 
 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar