onsdag 11 september 2013

En ledig dag

Hösten är en fantastisk årstid
Så mycket gott att äta
Så mycket vackert att njuta av

Tända ljus
Dricka te
Baka något gott
Bläddra i en bok
Handarbeta framför tv:n

Bara roliga sysselsättningar

Har i veckan börjat jobba 75%
Delade känslor
Bra för sparandet till nästa sommars altanbygge
Men saknar min lediga tid
Nu värderar jag verkligen min lediga dag!
Inte lika mycket jobb på huset
Bara sånt jag känner för just den dagen

Som idag
En stor del av dagen viger jag åt att bläddra i tidningar och böcker
Kanske kanske lite pyssel och donande
Om jag orkar ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Autumn is a wonderful season
So much tasteful to eat
So many beautiful things to enjoy

Light a candles
Drink a cup of tea
Bake something
Read a book
Needlework or knit in front of the tv

Only fun things to do

This week I started working 75%
Mixed feelings
Good for our savings toward next summers porch building
But I miss my free time
Now I really value my day off
Not so much work on the house
Only what I feel like doing that day

Like today
A big part of my day I dedicate to reading magazines and books
Maybe maybe I'll do some crafting and fixing up around the house
If I feel like it ;)

2 kommentarer :

  1. Härliga, härliga luktärter. För visst är det väldoftande luktärter på bilden?

    SvaraRadera
  2. Fin bild!! Ja hösten är en härlig årstid, jag får alltid extra energi till att fixa och greja. Ha en trevlig kväll / Anna

    SvaraRadera