onsdag 23 oktober 2013

Plats för gamla böcker

Det är inte lätt att få plats med alla böcker vi äger
Som bibliotekarie blir det en del...
O de gamla passar inte riktigt in bland alla de nya

Så på begäran av frugan byggde maken ett skåp
Ett sånt där vi tager-vad-vi-haver bygge

En gammal fönsterbåge får pryda utsidan


Kotte
souvenir från Grekland


Loppisfyndade vasen
hittade sin plats


Alltså
Färgglada pärmar med vackra mönster
Gör mig glad


Trähästen
Från Finland i somras

Warhammer 40k gubbar
Maken ville också få lite plats

Supernöjd är jag!!
 

3 kommentarer :

  1. Superfint! Och de där näbbskorna vill jag ha!!! Jag har flera gamla fönster som står och väntar på att bli såna fina skåp!!! Men ingen bygger dem åt mig hur jag än bönar och ber. Tid finnes inte. Så snart bygger jag själv.

    SvaraRadera
  2. Vilket bra skåp, vackra böcker och fina titlar. Håller med dig om böckernas ryggar, så fina.

    SvaraRadera
  3. Det var minsann ett fint skåp det! Både skåpet och innehållet och hela kånkarången!

    SvaraRadera