onsdag 20 augusti 2008

Jordgubbar, Blåbär och Oro

Oron har ett fast grepp som jag har väldigt svårt att skaka av.
Jobb efter jobb söker jag men ingen ringer.
Lägenheterna hinner bli uthyrda eller så dyker det inte upp nåra.
Ska man bo själv, med en till tjej eller två till tjejer?
Va ska jag packa o ta med ner o va kan jag lämna hemma?
Alla dessa beslut som verkligen aldrig tar slut utan det blir fler o fler.
Jag vet iaf att jag ska plugga...tror dock redan nu jag tagit på mig för många kurser...
Tänk om friden kunde infinna sig.
Om så bara för en liten stund.

Rentjärn är lugnt o stilla.
Ensam hemma i huset...det är underskattat.
Betyder att farmor bjuder på mat o fika flera gånger om dan.
Alltid mysigt.
Det har regnat o regnat. Men nu skiner solen.
Det redan vackra gnistrar ännu mer o himlen lyser rosa o orange.
Jordgubbarna väntar på att plockas o ätas upp.
Blåbären ligger i kylen o väntar på att rensas.
Mmmm kvällsfika.
Lite av oron hinner släppa för en liten stund.
O det känns som allt löser sig...
Blåbär o jordgubbar det är bra botemedel mot oro =)

Gode Gud, jag lägger allt i dina händer.
Du har både mitt nu och min framtid
i dina trygga omfamnande armar!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar