söndag 18 januari 2009

Heltidsjobb att söka jobb

Mars närmar sig. Vikariatet blir nog inte förlängt vilket innebär att jag står där utan jobb, igen. Jobbig känsla. Det var ju så skönt att ha det klart för en vad man skulle göra kommande vecka.

Kanske blir det nåra timmar här o där men det kan man ju inte leva på. Så det betyder att jag återigen måste söka jobb. Och det är ju ett heltidsjobb bara att söka jobb. Sökt tre idag.

Stockholm. Trodde jag väl aldrig jag skulle söka till. Men biblioteket på Internationella Engelska skolan lät väl som en hit att jobba på =)
Umeå. Obbola, Mariehem. Oja. Flyttar gärna tillbaks till mitt norrland för jobb. Små kombinerade folk- och skolbibliotek. Den ultimata arbetsplatsen.

Detta med att konstant skriva arbetsansökningar är ju mindre kul men nån gång kanske man lyckas. Fick feedback från arbetsförmedlingen på mitt CV och fick höga lovord.
"Jag har inget att lära ut till dig vad det gäller att skriva CV"
"Va roligt att få sluta arbetsdagen med att läsa ett så välskrivet CV"
"Det är mycket text men jag vet inte vad jag tycker du skulle ta bort i sånna fall, det märks att du är engagerad och verkligen vill jobba just där"
Man undrar ju då man skickat över 30 ansökningar till bibliotek genom åren. Men detta var ju uppmuntrande och jag kunde gå därifrån med ett leende på läpparna =)

Hoppas jag får napp nu snart då. Ume vore mysigt...

1 kommentar :

  1. men kom kom kom till mig kvinna. vi skulle på riktigt få livets bästa vår! kan fixa boende till dig med tror jag. åh nu håller jag alla tummar här.

    SvaraRadera