lördag 29 januari 2011

sluta klaga

Varför klaga?
Egentligen har jag inget att klaga över.
Istället har jag ofantligt mycket att vara tacksam över!

jag skulle kunna klaga över
att jag och min fina aldrig ses
att lillebror åker bort ett halvår så snart efter att ha kommit hem
allt som finns på min lista att göra

men jag ska vara tacksam över
att vi båda får jobba i en tid då arbetslösheten är stor.
att lillebror vill komma hem till stundande bröllop och åker ut för att missionera
allt som finns på listan är ju roliga saker till en lyckans dag

sen finns ju också allt det andra
sånt som man ser som självklarheter
vatten, tak över huvet, mat, familjen nära
allt sånt som man inte tänker på.

livet blir ju faktiskt mycket lättare och trevligare och gladare om man inte klagar i onödan.
ska jobba på det.
mindre klaga - mera tacksam

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar