torsdag 6 januari 2011

tvåtusenelva

Nytt år, nya möjligheter, nya upplevelser. Sannerligen.

Sitter o tittar ut i det vackra vita. Egentligen borde jag ta mig i kragen och ta mig ut. Eller åtminstone ta mig ur pyjamasen och i lite andra kläder.
Istället sitter jag här och reflekterar över vintern och livet.

En vacker vinter, kallare än oftast men också vitare än oftast.

Ett år tillsammans med min finaste. Ett fint tvåtusentio och nykära som aldrig förr går vi in i ett nytt år. Ett år fyllt av kärlek, glädje. Ena stunden infinner sig paniken över allt som ska göras de närmsta sex månaderna. Någon stund senare värms jag av lyckan i mitt hjärta.

Efter en paus från bröllopsplaner och några veckor av jul, förlovningsfest, nyår, födelsedag är det dags att ta tag i bestyren på riktigt. Bit för bit faller på plats inför sommarens glädjefest.

Så långt borta men ändå känns tiden så kort.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar