tisdag 30 september 2008

Viveca Lärn o Oktober

Viveca Lärn...det ni. Jag har numera en Bibel, ett anteckningsblock och några världskartor som varit i hennes ägo. Oh yes. Hon lämnade dessa i vår kassa när hon skulle signera böcker o sen stod dom där hela helgen. Stackars bortglömda såå jag tog hem dom helt enkelt =)

Oktober är höstigt. Det blåser o träden är gula. Och är så vackert så vackert. Mysigt när man får sitta inne i värmen me ljus o dricka mängder av te o mysa under filtar.
September är slut och oktober nalkas. Livet börjar som smått falla på plats o kännas bra här i Jönköping. Det sämsta att vara så långt från mitt kära Norrland o älskade familj men det bästa är ju som att vara nära till Liljeholmare.

Oktober stundar nu me Liljeholmsmöten överallt.
* Till helgen blir det milkshake/smoothie kväll hos mig me me massa Liljeholmstjejer! AK kommer till mig på fredagkväll o myser.
* Helgen därpå blir det bönegruppshäng från Liljeholmen innan Lisa åker, lite extra bön för henne kanske =)
* O helgen därefter har ju Klary o Sofy inflyttningspartaj i Malmö. Blir soft. Norrlandsvän har jag också där att träffa o kramas me en längre stund.
* En helg kvar...vad som händer denna återstår att se. Kanske riktiga Liljeholmen? Ornunga? Eksjö? Diö? Alternativen är många....nån som har nåt tips?
* Sanna, Lisa S o Kajsa har jag till och med här i stan att alltid krama om när livet känns tungt. Vilket är en stor trygghet när svårigheterna o saknaden hopar sig.

Denna morgon känns livet lite för bra kanske...det som saknas är ett jobb, aktivitet eller tidsfördriv som Malin skulle säga =)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar