torsdag 2 oktober 2008

kantad me sockersöta guldglimtar

En dag kantad med många sockersöta guldglimtar!

* Clean-sheets-day!!! Nytvättat o nybäddat. En härlig känsla.
* Ett spontant jobb-besök Bokia. mest troligt ringer dom säkert o jag får jobba extra under julrushen! jaaa!
* Kajsa Bajsa. Alltid lika glad när hon ringer för lite uppdateringar åt vardera håll.
* Snälla busschafförer. som slutar blinka ut från hållplatsen när dom ser nån rolig syn av en person komma kutandes (i detta fall jag)
* Regnbågen. En hel halv regnbåge, inte en sån där oklar version utan hela halvan av regnbågen. Guds tecken till försoningsförbund! Mmm. Diggar den storyn alltså.
* Ett planerat besök på Bankeryds bibliotek. resultat = halv inskolningsdag på onsdag! wiiih! lycka. positivt bemötande o bådas förhoppningar om att få jobba extra eller kanske mycke t.o.m.
* träff på missionskyrkans dagis i Bankeryd. för extra spring vick.
* Träd. en otrolig björk på väg till Bankeryd. såå vacker. en stor ek utanför bibblan. lite som Liljeholmens eva-gården ek....minnen.
* Telefonsamtal me först mor o sen syster. Uppdateringar o glädje o kärlek o familj o saknad o allt vad det innebär. Underbart! älskar!
* Diakonia träff. Mer rättvisemärkt åt folket! konsumera mindre. vad kan vi göra för klimatet? va kan vi göra för att hjälpa andra se? härligt me folk o diskutera med! underbar grupp.
* Anna-Karin kommer imorgon! Malin kommer i helgen! Carro kommer på lördag! Lisa A också! o Lisa S o Sanna har vi ju här =)

Kanske är detta min absolut bästa dag sen jag flytta söderut!
Jag börjar bli mig själv igen...
Ibland är Gud extra god. Lycka. Lättnad. Tacksamhet.

sova nu. vill också drömma om en amerikan inatt ;) mmmm.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar