måndag 29 juni 2009

Bästaste Norrland

Norrland är helt klart mitt bästa!
Längtar tills ett jobb blir mig givet så jag kan flytta hem uppöver.
Mitt norrland kommer jag bo i, most likely.

De ljusaste sommarnätterna med solen som färgar himlen vackert rosa när den går upp vid ett.
Att köra bil hem från lappis blir som en fröjd för ögat och själen.

Denna sommar är en försmak av en ny oplanerad sida av johanna. Jag vet inte hur nästa vecka ser ut, utan det får visa sig. Ett enda flängande mellan Rentjärn, Vindeln, Skellefteå, Umeå och en sväng till Lycksele också. Men gott är det.

Malin gästade mitt Lapplandsveckan i husbondliden. Med alla knott o mygg som festar på norrlänningarnas blod.

Lapplandsveckan. En fröjd om sommaren i Norrland... What more can I say?

1 kommentar :

  1. Men permanent boende är ingen hit Johanna. Vad ska du göra där uppe när jag saknar dig här nere? Eller sü flyttar jag upp till dig ;)

    SvaraRadera