söndag 7 juni 2009

Nationaldagen solo

Nationaldagen körde jag solo. Om man nu kan vara ensam bland mängder av stockholmare.

Kungliga slottet var gratis med fri entré. Så man passar på såklart.
Det var underbart att uppleva det just den dan. Massa aktiviteter. vaktbyte med parad, föredrag, konserter, historia me lite teater. Det bästa med att vara själv, man får gå på det man vill, ta tid att fota, gå precis så snabbt eller långsamt man vill!
Föredrag i Bonnierbiblioteket. Helt Fantastiskt!! De gamla kungarnas och drottningarnas boksamlingar. Wunderbar. Beautiful.
Helt klart att jag nån gång ska ha ett bibliotek i min lya. Helst en sån som Odjuret har i "Skönheten & Odjuret"!

Trots att jag bor i Stockholm är jag mycket av en turist. Man måste ju försöka se det man kan av staden när man liks ändå är här.
Sakta men säkert släpper jag "ångesten" av att bo i stora stora Stockholm. Det finns ju guldglimtar. Gamla stan är fantastiskt!
Som platser där man kan träffa folk o spela spel vardagkvällar =D
Vackra vackra byggnader och vyer, o fantastiska parker.
Klädbutiker som faktiskt har lite av min stil o inte bara "modet".
Mängder med loppis man kan fynda.

Min hyresvärd är den bästa. Bjöd mig på grillat middag igår o glass o te så såg vi film. Trots att stugan är liten vill jag som inte flytta härifrån. Det är på landet, det är billigt, hyresvärden är så bra (vi åkte även i väg o röstade idag)

Det kanske blir bra detta. Sommarlov på onsdag....mmm snart hemma.

2 kommentarer :

  1. Jag blir glad av din blogg. Det är inte många som hittar alla dessa små glädjeämnen i det lilla i vardagen. Livet består trots allt till största delen av vardag och då måste man passa på att njuta under resans gång så att säga, något som många missar när de är på jakt efter nästa sensation. Det är resan som är målet.

    MVH / Realisten

    SvaraRadera
  2. det är ju det lilla i vardagen som gör livet så vackert!

    SvaraRadera