tisdag 8 september 2009

Vatten över huvet

Min dator är tillbaks och fungerar som vanligt igen. Nåt fel med adaptern var det så jag fick en ny. Kostnadsfritt, då det var inom reklamationstid. Nöjd blev jag.

Senaste veckan har mina kvällar bestått av vampyrer och varulvar, dvs Twilight. Denna fantastiska värld av magi jag så gärna vill ska vara en sanning. Jag väntar på den dag då jag precis som Bella eller Harry Potter får upptäcka vad som finns bortanför den värld som vi känner till den. När ska jag snubbla in i Diagonalley eller krocka med en likblek vampyr som är "vegetarian"?

De fyra tjocka böckerna är dock nu lästa och försöker hitta nästa bok som ska sluka mig så totalt att jag bara måste vända nästa blad och offrar flera timmars sömn för att fortsätta tills ögonen slocknar eller sidorna tar slut.

Utöver mitt fantastiska jobb pluggar jag Engelska C på distans, på helfart. Vatten över huvet? Ja jo det börjar jag nästan tro. Iaf nu när varje vecka fram till vecka 42 är att läsa en bok och skriva en 800-1200 ords uppsats. Det är i varje fall bra val av böcker, "Mansfield Park" bl.a., en liten tröst. Men helgerna och kvällarna blir fyllda av böcker både för jobb, skola och eget nöje.
Har ju även en skrivarkurs på distans på engelska jag tänkte gå. men känns som det blir lite väl mycket... nån måtta får det väl vara.

Vore väl lägligt om sjukdom smög på mig nu. Känns som den ligger och lurar. Här om natten vaknade jag av att jag mådde illa. svårt att somna om. Och dagarna två så är jag inte helt o fullt mig själv...återstår att se om immunförsvaret håller.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar