fredag 13 november 2009

Guldglimt i vardan

En kille satte sig brevid mig i "väntrummet" McDonalds ikväll. Han log mot mig. Log tillbaka. Fint leende. Satt o läste min ungdomsbok. Han tog fram sin bok som var Runar Eldebos "Det homiletiska rummet". Intressant. Ville bara börja prata böcker med honom direkt. Undrar om han var en sån man hade kunnat göra det med. Hade beställt en McChicken Jr. Han en cheeseburgare. Jag kollade på min telefon. Han på sin klocka. Vi gick samtidigt så det blev ett leende till efter 40 min bekväm tystnad med varsin bok. Men han var inte på min buss. Undrar vilken han åkte med. Kanske han hade varit nåt?

en tyligt guldglimt i vardan :)

2 kommentarer :

  1. "Det homelitiska rummet"..? Inte ens Google kan hitta den. Då finns den inte :-) Ser du snubben igen så måste du fråga vad det var för bok!!! Blev nyfiken på ordet och det var inte mycket mer information att hitta om det, men Homelite verkat tillverka motorsågar och sånt :-) Själv läser jag för närvarande om hur man under organiserade former slog ihjäl varandra under medeltiden - "Slagfältet under medeltiden". Varför ska man ha så konstiga intressen?

    MVH / Realisten

    SvaraRadera
  2. oops homiletiska inte homelitiska skulle det stå.

    kan ju hoppas man ser han igen. han verkade onekligen intressant!

    ja väldigt konstiga intressen det!

    SvaraRadera