lördag 14 november 2009

Mysdag me Johanna

En mysdag med mig själv.

Morgon: promenad i regnet.

Åkte o kolla på en lägenhet men inte heller den nån riktig hit. Hur kan det vara så svårt? Lite panik börjar infinna sig. Men Gud påminde mig lugn "trust me". så får se.

Dag: Tomatsoppa till sen lunch i gamla stan med bok. Läste ut en ungdomsbok.
Fika på konditori me chailatte, vaniljyoghurt o frukt. Började på nästa bok.

Coraline av Neil Gaiman. Han är helt klart en av mina favvoförfattare! Både för vuxna o ungdomar. Han skriver fantastiskt. Fantasy genren såklart men skönt att han har skrivit ett antal inom genren som man kan återkomma till.

Kväll: på Bio me mig själv. Det är så mysigt. Helt underskattat. Saga biografen är fantastisk. Mysiga, fina salonger. Såg Julia & Julie. Hur mysig som helst. Meryl Streepe kan sin sak! Älskar köket o man blir bara mer sugen på laga mat o baka. Vll ha ett riktigt kök...

Tänk blogga om o koka sig genom en hel kokbok. Kanske man skulle börja laga sig genom kokböckerna man har. Recept för recept =)

Mysdagar me sig själv borde alla ha med jämna mellanrum!
Sova snart tror jag. Läsa ut Coraline först o sen en tidig kväll...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar