lördag 5 maj 2012

Bakslag

Vilket bakslag. Aprilväder i maj. Det får en att tappa orken.
Har märkt att jag får energi av våren. 
Av ljuset, solen, värmen. Liksom naturen har jag märkt att jag vaknar till. 
Blir gladare, 
klarar mig på mindre sömn, 
tycker inte nya projekt är betungande.

Men just idag...ja inte så energigivande när man tittar ut genom fönstret o den så fina torra nästan gröna trädgårn ser ut så här. 

Igen! 


Så jag har spenderat dagen tillsammans med min symaskin, härliga tyger o kreativiteten. Fint.


Har tänt en brasa. Känns helt rätt nu när det är lite vinter utomhus igen. 


Tänker ägna kvällen åt att planera trädgård. 
Vad och vart ska det planteras i år...


Men börjar med lite pyssel. Piffa till trädgårdsboken. 
O vad känns mer blomstrande o glädjande än Gudrun?
Lite reklam från Gudrun Sjöden passade perfekt till omslaget. 
Tur att man sparar det mesta. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar