måndag 28 maj 2012

Sparris o fönster

Sparris är en fascinerande växt. 
Visste ni att dom växer typ 10 cm per dag?!
Och det gör dom verkligen. 
Man fattar inte hur dom kunnat bli så stora bara över en natt.
Sjukt gott är det också. Älskar sparris.
Till min glädje såg jag sparris i en av våra rabatter. 
Annars måste man ju vänta flera år. Om man börjar från början.
Så här ska käkas sparris. ska skördas var eller varannan dag nu.



Första sparrisen på grillning i örviken.


Mmmm gött.


Joel och jag har tagit oss an det gigantiska projektet att tvätta alla fönster våra.
Du vet dom där jobbiga fönstren som man öppnar mellan. 
Så när man tror man är klar har man två fönster till.
Men vi tänkte som så. Ett fönsterpar var per dag. Kan ju inte bli så jobbigt.
Otrolig skillnad blir det iaf. (vänster tvättat, höger inte tvättat)
Man ser ju sommaren ute!

En segdragen morgon. Skönt att jobbet börjar 11 idag. 
I och med den kalla hårda vinden så känner jag 
att man inte behöver vara effektiv varje dag 
Så jag bänkar mig med en kopp te inne i soffan och trädgårdsböcker istället. 
Får väl se om det blir lite trädgård ikväll istället. 



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar