lördag 26 maj 2012

Vad jag själv vill...

 Vilken helg! 
Sommarväder och ledighet! 
Jag kan inte komma ihåg sist jag var så här ledig. 
Tid till att göra nästan precis vad jag själv vill. 
Ofattbart härligt!
Förutom att jag nästan arbetat mig genom alla tvätthögarna (en kvar)
så har jag umgåtts med min trädgård (maken har jobbat).
Frukost ute i det gröna. Eller på altan.
Traskat runt och upptäckt hur otroligt mycket allt har grönskat senaste dagarna bara!


Smakat årets första rabarber! Så saftigt o gott. 
Härliga barndomsminnen när man doppar rabarber i socker o sen smaskens.
Kanske man ska bjuda på rabarberpaj på Kopparfiket snart...


Så här stora är rabarberna redan!


Ett av mina projekt igår och idag har varit jordgubbslandet. 
Inte använts på ett tag. Därav mycket gräs och maskrosor. 
Var mest bara en jordhög och två pallkragar.
Men nu är pallkragarna flyttade till grönsaksodlingen och all jord rensad och vänd.
Planterat om jordgubbsplantorna i fina rader.
Undrar om det blir några jordgubbar i år? 
Fint blev det i alla fall.
(Några vitlök får vara kvar eftersom vi satte dom i höstas 
oviss om hur trädgården skulle se ut. Dom skördas ju sen i höst)

Har förberett för morgondagens morsdagsfirande på Kopparfiket.
Och nu tänker jag duscha för att sen åka iväg till syster o svåger o se Schlagern.
Njuter av livet!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar