torsdag 10 maj 2012

Ett sant nöje

Spenderade hela morgon och förmiddan i trädgårn igår. 
Började med mössa, halsduk, jacka men slutade med att jag bara behövde koftan utanpå. 

Tog bort ljungen och planterade påskliljor på bron istället.


Trollsländan är pysslad i knappar och ståltråd.
Hade den i bröllopsbuketten.
Gallrade vinbärsbuskar allt mest. Hårt slit. Hade säkert fulla håret med ris. 
Men det luktar fantastiskt av svarta vinbärsbuskarna redan.
Dock behöver nog dom stackars vinbärsbuskarna stöttas upp lite bättre.


Hade sällskap av Lukas som låg o njöt i solen. 
Tog en kaffe- o glasspaus med pappa utanför växthuset också.
Sen höll han mig sällskap o pratade medan jag rensade lite maskrosor i rabatten.


Att slita i trädgårn är mig ett sant nöje såna dar. 
Kanske att jag hinner gallra en till vinbärsbuske innan jobbet idag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar