torsdag 30 oktober 2008

Bokkedjan och Osäkerhet

Har hittat mitt drömbibliotek. Vill alltid jobba där! Bästa arbetsdagen är när jag får vara där. I Lekeryd. Litet o hemtrevligt. Med låntagare som kommer om o om igen. Så man lär känna dom o pratar en stund extra. Där man jobbar själv o får "styra" allt lite hur man vill...eller det kan kännas så iaf. Man gör allt o lite till.Variation. Köper böcker, lägger in böcker, plastar böcker, ställer upp böcker, lånar ut böcker, får tillbaka böcker, fixar till böcker, gallrar böcker. Man ser hela långa bokkedjan.
O ändå mer så får det stället mig att drömma ytterligare om mitt kära bokcafé. Idéer, planer, lösningar, funderingar. Kanske man skulle...nån dag...ändå...

Är nu med i en cellgrupp. 9-10 tjejer typ. 20-27 år. Jag är inte ens äldst! O nästan alla singlar, tro't eller ej. Fast det är en cellgrupp i pingst =) Kallt ute men varmt var det inne. Vet inte om det känns tryggt o bra än. Tänker nog för mycket. Blev varmt omhändertagen, kännde mig faktiskt välkommen. Ändå sitter osäkerheten i sen förr. Får jag vara med trots allt? Duger jag? Kommer dom kasta ut mig? Räcker min tro till?

Räcker min tro till? Ibland kan man ju undra... Men jag tror och får väl hoppas att Gud går me när den inte riktigt räcker.

1 kommentar :