tisdag 28 oktober 2008

Surprise o Internationalitet

Underbart med vänner är det. Surprise party för älskade Lisa S som numera inte räknas som tonåring. Tänka sig. O själv får man känna sig lastgammal som passerade det sträcket längesen =) Men så mysigt det var. Te o kaffe, ananaspaj, blåbärsbullar, mintkladdkaka dekorerad som Fairtrade märket. Sicket kalas.

Härligt är det med internationaliteten också. Att diskutera svenska vs. engelska ord. Svenska typiska rätter. ECO-M.I.G. Man inser ju dock hur dålig man är på översätta. Iaf jag sådär rakt av. Jag tänker antingen på engelska eller svenska o översättningen blir snarare ordagrann än vackert bildade vettiga meningar =) Men underbart är det.

Än en gång värms jag av att kännas delaktig i en gemenskap.
Än en gång värms mitt hjärta me tankar om mitt kära Amerika.
Än en gång funderar jag över den förvirring o fundering som finns...

1 kommentar :