torsdag 16 oktober 2008

Jönköping växer

Sakta växer Jönköping till nåt som jag tror jag verkligen kommer trivas med.

Jag måste säga det att jag är lite småkär i busschafförerna. Dom är ju för underbara som inte kör iväg när man ser bussen på håll o inte riktigt hunnit fram till hållplatsen.

Arbets"intervju" idag. Eller ja snarare mer ett samtal. På Hela Människan RIA. Hela Människan, är typ socialt arbete på kristen grund. Här i Jönköping är det ett härbärge o lunchmatservering typ. Med hjäpprogram att bryta beroende o missbruk.
Det är ett städjobb me lite anknytning till o ha kontakt me dom som är på stället också. Lite rehabilitering, vård osv. Inte renodlat bara lokalvård alltså utan männsikokontakt också. på 50% i typ fem månader ev längre. Vore som gött o få det. o sen kunna jobba på bibliotek o bokhandel utöver det. Vill inte städa bara på butik eller så. Känns inte så meningsfullt o bidra till överflödiga konsumtionsbutiker. Men socialt arbete behövs i samhället! Hoppas det blir så jag får det =)

Biblioteken har ringt mig idag. Både stan o Lekeryd! wiih. så "inskolning" i stan imorrn. Hon var väldigt glad att ja kunde hoppa in. O undra hur mycket o så! Hoppas ja får flera dar. "inskolning" i Lekeryd på måndag. hon ville ja skulle jobba 29dec o 2jan. Lite väl lång framförhållning =) Det är så gött! Ni anar inte.

Känns som att flytta till Jönköping helt plötsligt var helt rätt. Jag har ju redan fått in foten i biblioteksvärlden o jag är sååå lycklig.

Diakonia gruppen är underbar. aktivistgrupp för o få upp ögonen för fairtrade o klimat o hur man kan förändra världen till det lite bättre! Ibland känns det inte som man är pepp. Men sen när man vär kommit dit o börjar prata o diskutera o drömma. Ja då vill man förändra världen!!

Det blir nog cellgrupp via Pingst. Det känns som bra. Men sen tar jag nog farmors råd o går både till Pingst o Allians. Variera lite.

Volontärsjobb hittar ja också. Dels via Hela Människan. osså Bikupan, butik me fairtrade o kravmärkt. Får se om man kan vara på dom nån gång i månaden bara kanske.
O dels via pingst som har väntjänst. då man bara åker till de äldre ibland bara för att hälsa på. Kankse kan hitta mig en "farmor" som bor lite närmare.

långa inlägg. Men alldeles för mycket bra som hänt denna dag =)

För övrigt drömde jag om min amerikan inatt. ytterst spännande dröm! Undrar vad den betyder?

Känns som att idag har Gud visat lite extra att Han går med. Och att det faktiskt löser sig om man litar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar