torsdag 22 oktober 2009

Julgranskulor

Tänk att det går faktiskt över. Ledsamheten.
Idag var en bättre dag på alla sätt och vis.
Kanske för att det närmar sig lov. en dag kvar nu...
Kanske bara bättre med sömn.

Var in till stan för att inhandla klänning till bröllop.
Och inser att dom redan nu innan oktober är slut har börjat sälja julsaker.
Snart börjar väl julen i augusti?! galet är vad det är.
Men ack så föll jag dit.
Brukar inhandla en eller två julgranskulor om året. Såna där extra fina, speciella.
Så såg jag en. Tänkte att jag ju måste köpa den tänk om den inte finns sen?
Genomskinlig med fina vita snötäckta träd.

men jul nu? det regnar ju o löven är ju fortfarande kvar på träden!

1 kommentar :

  1. Just det, det var din blogg som handlade om julgranskulor. Kom att tänka på det när jag såg denna länk: http://englishrussia.com/?p=6455#more-6455
    Sicket hantverk. Själv får jag nöja mig med Ikeas julgranskulor. Fast de är finc de också, speciellt de där ankorna jag fick av min syster får några år sedan :-) Det är snart dags för granen. Självklart en äkta sådan.

    MVH / Realisten

    SvaraRadera