onsdag 21 oktober 2009

volleyboll för massajer

En dag då jag är less på livet.
Är inte mig själv.
Ofta huvudvärk som jag börjar bli less på.
Galet trött idag, gäspat halva dan på jobbet.
Elever som klagar och elever som pratar så fort och mycket att inte ens jag hänger med.
Less på plugget...hinner inte leva.
Ringer o mailar på lägenhet efter lägenhet men ingen hör av sig...svarar inte ens att det är uthyrt.
Det börjar bli för litet. Känner t.o.m. det skulle va värt betala för en tvåa.
Bror åker till kina. hastigt o lustigt bestämt. =( lessen att jag bara hinner se honom nåra dar.
Men ännu en anledning resa till kina.
Saknar massa folk.
Rastlös ovanpå alltihop.

Försöker peppa mig själv o komma ihåg bara två dar till bara två dar till. sen norrland, lov, familj. Värma mig med flertalet koppar te.

en dag då man är less på allt blir jag glad av att läsa detta

"Ingenting, svarar hon. Det finns ingenting vi kan göra. När man är ledsen är man ledsen, och så är det bra med det. Precis som man inte kan göra något åt att man är glad. Man kan inte göra någonting. Är man glad så är man. Punkt slut. Inget att göra åt....Till slut går det bara över, säger hon" - Volleyboll för massajer av Javier Salinas

Man får vara lessen. Det är inte mer med det och det går över. Tryggt att bli påminnd. Imorrn kanske är en bättre dag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar