söndag 4 oktober 2009

Lantliv

Vet inte om jag är beredd att ge upp min dröm om lantlivet.

Har i helgen saftat - äppelsaft.
Svampat - hittade en stolt fjällskivling idag på väg till bussen o blev fantastiskt go svampsås till middag.
Syltat flertalet marmelader - äppel m mynta, äppel m tomat, äppel m havtorn, äppel m kanel o lingon. Har fler att fortsätta med i veckan - äppel m kardemumma, nejlika, kanel. äppel m squash, päronmarmelad, morotsmarmelad. har man frukt måste man ju göra nåt av dom =)

har redan plommon m ingefärasylt, plommon m vaniljmarmelad, päronsylt m vanilj. mmm det är goda saker.

Det är fantastiskt att titta in i frysen. Bär, svamp, sylt, marmelad, saft. Jag blir så glad av allt jag har att njuta i vinter!

Jag drömmer om en liten gård med öppen spis. En hund, några höns som ger mig färska ägg, trädgård me fruktträd, potatisland, grönsaksland, kryddhörna. Självklart bor också du där Anna-Karin...antingen i eget litet hus på gården eller så samsas vi helt enkelt =)
Där jag kan sticka, väva, se på Dr Quinn o Jane Austen framför brasan, dricka mina teer o läsa mina böcker, njuta av naturen o livet.
Detta vet jag inte alls om jag är beredd att ge upp för nåt annat...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar